liiindberg

Alla inlägg under oktober 2012

Av Sara Lindberg - 30 oktober 2012 23:58

Skit vecka med dieten,  är inte alls nöjd med - 0,6 kg. Hade jo en bra vecka sist så varför skulle den här veckan blivit en bra siffra? Det är bara att glömma den här veckan å kör stenhårt till nästa vecka så att jag kan nå mitt första mål!  


Annars så har jag pyssla på, kommer bilder senare hur det blev. Jag längtar till den 16 november för att få veta hur livet kommer att se ut resten av 2012 och några månader på 2013. Mer info kommer om det när det är klart! 


  


   

Av Sara Lindberg - 28 oktober 2012 21:42

   

Av Sara Lindberg - 28 oktober 2012 19:08

Helgen är nu över och älsklingen har åkt tillbaka till kiruna igen.  
Vi har storhandlat, städa köket, skaffa korgar till toan, varit ute i skogen, varit till kåge  och shoppat lite julpyssel.  


Idag var vi ute och gick i skogen för att plocka lite kottar inför julen.  Har precis nyss målat klart dom.  Blev nästan helt nöjd över de. 


Imorrn så hoppas jag att kottarna är torra och klara så att jag kan börja pyssla lite.  Måste som göra något på dagarna så.  Lite tidigt med julpynt men!       


     


Av Sara Lindberg - 25 oktober 2012 13:00

Älsklingen kommer hem idag..   :]


Kom på att igår var det 2 månader till jul,  panik!   Vad ska man handla?  all mat som ska äta och godis USCH!    
Vad önskar jag mig?     

Pengar, presentkort på karma, gina och hm.   Mer behöver jag inte!     


Nää  nu ska jag städa det sista i lägenheten innan pajken kommer hem.      


Av Sara Lindberg - 23 oktober 2012 11:15

Sitter just nu och dricker min fruskost, cambridge med mintchoklad en av dom bästa smakerna.   

Idag på morgonen så var det dags att kolla hur andra veckan hade gått med lite fusk i lördags.   

Jag är hel nöjd av andra veckan  - 2,1 kg mindre. 


Andra veckan blev mer motion och bättre med vatten intaget.  Som jag måste bli bättre på är att ta mig in till stan och gå på gymmet innan frukosten så att jag få träna lite muskler också!      


Sen jag startade har jag nu gått ner prick 3 kg och har kvar ca 10 kg tills jag är nöjd!


Är nu inne i tredje veckan och jag hoppas att jag få - 2,5 kg nästa tisdag för då har jag nått mitt första mål av viktminskningen.    



Av Sara Lindberg - 17 oktober 2012 23:28

Har haft en sämre vecka,  mycket tankar och funderingar hur man ska göra med livet just nu. 

Börja vara less att gå hemma, kommunen hör inte av sig ändå man ringer å fundera vad som pågår.  Älsklingen vet inte hur det blir med jobb.   Är less på distans förhållandet. 


Att vakna på morgonen å vill bara ligga kvar i sängen å döö hela dagen, att bara vänta å vänta tills man få sova igen, saknar rutinen att man vet att man ska laga mat så att den är klar är älsklingen pakera bilen just efter 4, att sitta ner vid köksbordet år prata hur dagen har varit.  Om livet fick bli som förr så hade jag acceptera att gå hemma varje dag men nu när man är helt ensam om dagarna å bara vänta tills torsdag varje vecka å att älsklingen få vara hemma några dagar.   Varje söndag när man ska säga hejdå blir allt jobbigare å dagarna blir bara sämre och kvällar/nätter få jag så många tankar å funderingar så jag vill bara försvinna.     



Av Sara Lindberg - 16 oktober 2012 11:53

Idag så var det dags för vägning och mått efter 1 veckas diet. 

Är sådär nöjd med veckan,  Fusk igår och har även haft mens sen i torsdag.


Resultat

Vikt: - 0.9 kg

Låren: - 0,5 cm

Midjan: - 3 cm

Underbrösten : - 2 cm

Rumpan:   - 2 cm


Den här veckan måste jag bli mycket duktigare att dricka mer vatten, motion och sova. 


Av Sara Lindberg - 13 oktober 2012 13:08

Ikea på måndag, har börja skriva en lista vad som ska handlas.  Svårt när man har dålig ekonomi just nu men har sagt till mig själv att ca 2000 få gå åt under ikea shoppingen! 


Annars dieten gå bra!  På måndag blir det en dag utan diet pga resan till ikea.    


Sen har jag även varit utan Zero sen i tisdags å alla som känner mig vet att jag behöver min zero.  Så jag belöna mig själv med en 50 cl Zero idag..  ;)   

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards