liiindberg

Alla inlägg den 19 november 2012

Av Sara Lindberg - 19 november 2012 17:04

Jag har fått tillbaka mitt jobb som personlig ass..  :]    
Det första jag gjorde när jag hade pratat med chefen var att ringa och beställa klipptid.  :] 

Nää nu måste jag ta tag i disken efter all matlagning, imorrn blir det ändring på livet!   Nyttigheter, motion och upp tidigt varje morgon!   Se framemot en ny förändring och att älsklingen är snart hemma på heltid. 

Av Sara Lindberg - 19 november 2012 16:53

 

Matlådorna fullt med mat till lunch och middan..   

Av Sara Lindberg - 19 november 2012 16:50

 

Tacogratäng

200g Philadelphia

300g nötfärs

Tacokrydda

109g gul lök

209g röd paprika

100g riven ost mager

1. Bred ut 5% Philadelphia-ost på botten av en ugnsäker form.

2. Skär löken, paprikan och stek i lite olja tills det blivit mjukt.

Häll i det i formen.

3. Bryn nötfärsen, krydda med tacokrydda och häll över i formen.

4. Fördela osten jämt över färsen.

5. In i ugnen, 200grader i ca10min tills osten fått fin färg.

SJUKT GOTT!!

Servera gärna med sallad.

Av Sara Lindberg - 19 november 2012 16:43

 

Du behöver:
16 - 25 st muffinsformar av folie

Basrecept
8 st Ägg
1 dl Grädde
1 dl Keso eller Kesella
1 dl Riven Ost
1 tsk Bakpulver Salt
och Peppar

Exempel på Fyllning:
Fetaost, Oliver, Soltorkade Tomater, Knaperstekt Bacon,
Kryddig Korv, Svamp, Purjolök, Skinka, Färska Örter, Kryddor.
Gör så här:
Förbered
din fyllning, stek om det behövs, skiva, hacka osv.
Blanda ihop äggen,
grädden, keso/kesella, riven ost, bakpulver, salt och peppar. Blanda ner din
fyllning och eventuell annan krydda om så önskas.

Häll upp i muffinsformar och grädda i mitten av ugnen i 25-30 minuter på 175°C.


Ovido - Quiz & Flashcards